Huisstijl ontwerp
Psychosythese Amsterdam
Project details
De vraag van de klant
Wim wil frisse wind in zijn praktijk brengen en wil daarom een compleet nieuwe huisstijl koppelen aan de nieuwe identiteit van zijn praktijk. Studio Keck heeft een logo ontwikkeld, een visitekaartje en een ontwerp voor verschillende social media kanalen.
Logo ontwerp
Social media icon
Visitekaartje
Visuele identiteit en concept
Het ontwerp is geïnspireerd door de kunst van Carl Jung en zijn ideeën over het onbewuste en bewuste. Met name de term “The Wounded Healer” speelt hierbij op een conceptuele manier een cruciale rol. In een van zijn boeken schreef Jung dat alleen een gewonde arts effectief kon genezen. Hij putte met deze theorie uit de mythe van Charon.
Het logo heeft een vriendelijk en rustige uitstraling wat onder andere door de kleurencombinatie komt. De blauwe kleur refereert aan Charon en het water waar hij doorheen vaart, de geel tint refereert aan energie, leren en groeien. Geel stimuleert namelijk de mentale activiteit.
De vorm van het ei is terug te zien in het logo en tevens de drie onderdelen binnen het ei diagram – het hoger bewuste, het middelste onbewuste en het lager onbewuste. Het verloop van de blauwe kleuren symboliseert verandering en omdat deze drie delen dezelfde basiskleur gemeen hebben, herken je dat ze bij elkaar horen en de drie onderdelen van het ei diagram weerspiegelen.
Relateede projecten
Naam project
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec sed finibus nisi, sed dictum eros. Quisque aliquet velit sit amet sem interdum faucibus. In feugiat aliquet mollis etiam tincidunt ligula.
Naam project
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec sed finibus nisi, sed dictum eros. Quisque aliquet velit sit amet sem interdum faucibus. In feugiat aliquet mollis etiam tincidunt ligula.